fredag 24 augusti 2012

Fredag + bebis

Inskolningen av Tim på förskolan är klar, men som mjukstart så kommer han gå två kortare dagar mån och tisd nästa vecka! Från onsdag börjar schemat... Idag hade de gått jätte bra, lekt och grejat, åt lunch innan Tommas hämtade. Theo var hemma idag med (en vilodag - ingen feber).

Tommas hämtade mig kl 14, då jag hade tid på VC 14.30. Domen blev en kur med antibiotika... infektion i huden =S
Medan jag var på VC så var Tommas och barnen och handlade ... så smidigt att göra de samtidigt.

Dock hade dem inte min medicin på apoteket i Brastad, så frågade vart jag skulle åka då... hon i kassan visste inte. Hon kan inte se om Lysekil eller Munkedal har den...bara Uddevalla (i stan)??? Hur tänkte dem där? Och hon skulle inte få in den före tisdag om hon beställde hem den ??? HALLÅ, vad händer med samhället? Jag kan ju inte vänta att starta kuren till tisdag... ingen lust att åka land och rike runt heller...!
Men vi chansade på Munkedal... TUR DEM HADE!!! =)

Kunde sedan åka direkt till Dingle och Volvo för att köpa delar till bilen - hade kassa bromsar !!!
Alltid är det något, tur vi fick tag i en vän som kan byta detta så nu är det fixat... Tack T!

Kvällen avslutades med tacomys, pappa var på besök och fick mat han med =) Barnen somnade gott, hoppas på en go natt.
Ska själv snart krypa ner under täcket...

Om vädret är bra i morn blir det nog Barnens dag ! =)

Grattis Emma och Andreas till er bebis, äntligen är väntan över!


1 kommentar:

  1. Det där med att apoteken sällan har medicinerna doktorerna skriver ut är ett problem här med. Jag vet inte hur många gånger det har hänt oss. Något så vanligt som inhalationsvätska finns ta mig tusan ALDRIG hemma. Det är ju knappast bara våran son som inhalerar dom!?
    Tur det löste sig för dig iaf!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en