lördag 9 januari 2010

Lördag igen!

Just nu sitter jag hos mamma... ska vara här tills cirka 16...
I morse vid fem då Tommas var uppe på toa, så märkte han att vi inte hade nåt vatten =O ... gick och spola (finns ju en spolning i toan) svårare att tvätta händerna... "morr"... så efter jag ammat var de svårt att somna om.. tänkte bara på vad som hade hänt eller vad jag trodde snarare... hmhm (jag hade ju vart uppe vid 2 och då funkade de...
Vi gick upp vid 8... inget vatten... ringde och kollade med farmor om hon hade (bor bara 30 meter bort) - hon hade vatten. Ringde in till en annan granne och kollade .. dem hade också vatten...hmhm ??
Men men ner i källaren... då kom vi på att de måste ha fryst i matkällaren. Ventilen ut var öppen där så där drog de rätt in på röret och med - 23 grader så hade de troligen fryst där i röret... =O... hade ingen isolering på de röret då de är bytt ganska nyss också... Så vi stängde ventilen, öppnade dörren så värmen från övriga källaren kunde komma in i matkällaren... på med värmefläkt som vi lånade... så dröjde de inte lång stund förrän vi hörde att vattnet kom igång igen...toan fylldes med vatten och jag kunde spola i köket...så de var inte allt för fast fruset...TUR!
I alla fall... körde Tommas till sporthallen strax efter 9 ... (han har en skojturnering där idag till 16, med några inbjudna lag). Jag åkte då till mamma... så jag har vart här sen i morse... =) Dock ensam typ för mamma och dem har vart i Kungshamn och köpt lite nya möbler på rea där... nu är dem hemma igen och maten förbereds.. klockan 13 ska vi äta då kommer Angelica och Linus hit också..
Min lilleman somnade på filten i köket... så han sover nu... säkert inte länge till om han gör som resten av veckan - kör 30-50 minuter i stöten...då ska han få potatis sedan... =)
Klcokan 16 ska jag hämta Tommas - så ska vi åka till hans föräldrar (Roar fyllde ju igår) så vi ska äta där ikväll... även Tommas syster kommer dit... Blir nog trevligt!
Så dagen är planerad... då vi kommer hem ska Theo få bada... och bli insmörjd (han är så torr i knä och arm veck) typ blöjvecks eksem tror jag... Har provat "miniderm" - har dock inte blivit bättre av den... så igår köpte Tommas en annan på apoteket som vi provar... får se om de blir skillnad. Ska ju till BVC på måndag så kan ju kolla med henne där...
Nej, nu ska jag kolla lite bloggar... sedan vankas de mat! =P
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. katta - Mamma till Bell o Melvin9 januari 2010 kl. 20:51

    vi ska oxå till bvc på måndag. Melvin ska få sin 3 månaders spruta =)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en