onsdag 23 december 2009

Lilla julafton!

Har spenderat dagen hos mamma sedan jag fixat ett par ärenden på morgonen...
Hjälpt henne med mat och så inför kvällens firande som ska vara här...
Klockan sex kommer Anders mamma och pappa... och Anders syster med familj... så vi är 15 stycken som ska fira här i kväll. Med god mat och dryck! Byte av julklapp blir det också...
Men men ska strax byta kläder, sminka mig... och fixa Theo... han ska vara julfin - shorta och byxa... och SLIPS =)
Idag läste jag Bohusläningen där stod de om förskolan - bra artikel. Det ska inte in fler barn i grupperna... 15 vore max... om inte de så ska de inte vara mer än 18 i alla fall... men som det är nu närmar de sig 20 barn i grupper i kommunen =( =/ Tänk på barn och personal... var e säkerheten?
Förra året var de babyboom år... i år har de varit ännu fler barn som kommit till världen...
Men men nu ska jag kila... dags att göra sig lite julfin... och hjälpa till med de sista inför julbordet!
Robert - Tack detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en