torsdag 19 november 2009

Torsdag...

Ja, igår var jag på efterkontroll på MVC...
Pratade om förlossningen och om hur de går hemma...hon kollade blodtryck och järnvärde...önskar då att jag kan skriva att de var bra...
Men nej, hade något högt blodtryck...=O...145/95... hade ju högt blodtryck från v 34 i graviditeten...när jag åkte hem från BB hade jag normalt...
Mitt järnvärde var högt under hela graviditeten... började på 135... sedan steg de var som mest på 150 =O... de brukar ju sjunka! Igår låg de på 160 =/
Så idag fick jag ringt vårdcentralen... fick tid till en läkare ... så nu ska jag kolla upp de.. Jag ifrågasatte de redan under graviditeten... men fick inga bra svar då..
Men de känns inte som de är ok att ha de så.. och båda är ju kopplade till blodet.. så man blir lite skraj...

Men ett steg är att gå ner mer i vikt... och äta bra.. så kan ju de hjälpa trycket att gå ner... men järnvärdet ..varför skjuter de i höjden...??

Hm, idag ska jag åka till Lysekil och hälsa på Petra.. kika in hennes lya... tjöta lite...=)

Efter de åker jag till mamma...där blir de mat... Tommas kommer dit då han slutar...
Jag, Angelica och mamma ska fixa med lite album... sätta in kort...

Tommas åker sedan på träning... och då den är slut hämtar han mig och Theo...
Så idag blir de lite olika projekt...

Kollade även med vaccinering igår... får vänta i alla fall till måndag...

Ha en bra dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en