onsdag 1 juli 2009

Vad har vi gjort idag då?...

Jo.. jag har jobbat tidigt... slutade 12.20... skulle gått tolv, men var tvungen och tömma min tidskriftssamlare på papper - så Sara som ska vara för mig kan ha den. Sedan ta med min bandspelare hem... vi har inte haft någon så jag tog med min. Sedan var de barnpärmen som skulle göras iordning - fick ta med den hem och fixa de i helgen. Så Sara kan hitta lätt i den och se vad som står. Låter nog mina anteckningar vara kvar...! Kan vara bra... eller ja de beror på hur man ser det.
Känns konstigt - nu e de så nära men ändå långt kvar... men just att man tar med sina saker hem... känns vemodigt... :(... men hoppas ju få komma tillbaka om ett år...=)
Då får de åka med tillbaka igen..=)

Som sagt då jag åkte hem... tog jag bara in sakerna ... sedan kilade jag över till farmor - fikade där. Satt och pratade i två timmar...=) Känns som hon tycker de här med bebis är spännande =) Hon säger det inte men jag känner det..=)
hon frågar och jämför idag med förr då man var gravid... hon e för söt...=)

Tommas kom hem kvart i tre... gjorde sig iordning.... sedan åkte vi till torp... handlade lite kläder till Tommas. Shorts - lite finare, shorta. Sandaler till mig - ett par ljusa (mer till bäst) , så kan jag ha de svarta gamla till jobbet och hemma som slit occh släng. Så klart blev de lite mer bebis kläder - inte mycket - men nu har vi så vi klarar oss i början... Då är de lite ärvda kläder medräknade som jag har hos mamma. Hon skulle tvätta de... och fräscha upp det! =)
Allt e ju neutralt... så man får ju köpa annat sedan...
Sedan blev de lite till bilen - bilvax, insekts tabort, solskydd till trollet sedan...
Köpte en hörnlist som vi ska ha uppe...den som sitter där nu är för kort så vi ska måla och sätta upp en ny...
Köpte ny skrivare...vår gamla använder bara några färger... och e smått kass... blev en ny billig en...=) men den räcker för oss...
Vi tog oss en fika. Innan de bar av in på Coop... handlat massa mat... och andra saker man behöver hemma... Köpte en vattenspridare - lånar en av grannen just nu - men nu kan han få tillbaka den...=)

Kom hem vid halv nio - plockat in allt... Tommas tvättar bilen...
Ska hämta pappa ikväll - vet ej när han skulle ringa... han och några till sitter hemma hos en arbetskollega och partar...

Sedan blir de sängen... sova upp tidigt i morn... för nya äventyr...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en