söndag 5 juli 2009

E trött efter en helg med massa grejer inplanerat

Som sagt i går lördag åkte Tommas till Brastad - Korp och Son där han mötte upp Anders och mina bröder... Simon, Linus och Tommas skulle vaxa bilarna... de blev så bra... de höll på i 6 timmar tror jag... Anders, Sune och Christer grejade med Sunes husvagn - bromsarna krånglar. Men de fick inte ordning på det... försökte idag med men nej - de får lämna in den... =/

Jag var hos mamma en stund på förmiddagen - innan vi hade samling med killarna kvart över tio. Då åkte vi till Bullaren - på fotbollscup. De första två matcherna spelade vi inte bra - men de två sista var kanonbra...!=) Men de räckte ändå inte för fortsatt spel... Blev en hel dag kan man ju säga - var hemma 19 igen. Solen strålade hela dagen... fick märke efter mitt linne jag hade på mig. Trots att jag bodde i skuggen mesta dels av tiden... Var trevligt i alla fall - många föräldrar var med. Fick fina presenter - ett badlakan - kanon bra - stort också + godis.
Då jag kom hem var de duscha som gällde - kände mig inte fräsch. Sedaan åkte vi till mamma - skulle beställa Thai mat - men de var inte öppet =/ Knepigt står att de har öppet måndag till lördag 16-21.30 ? Men men fick blev Kina mat istället på La Mer - var helt okey det med...
Efter maten tittade vi på bilderna från deras Cypern resa... nice det...
Sedan åkte vi hem - då var klockan halv tolv. Jag och Tommas trötta.

Idag var de lite sovmorgon - behövligt =)
Åt frukost - packade bilen med lite prylar... åkte sedan till Tommas föräldrar. De var ju Hanneviksdagen idag. så vi var med och förberedde... sedan kom folket runt tolv då de började. Blev en del... över 100 i alla fall... =) Man kunde ju få åka raggarbil dit från Lysekil... (det tycker dem är roligt!)!
Mycket uppskattat evenemang för funktionshindrade + anhöriga!
Mycket kakor, frukt, korv med bröd, räkmackor... bjöds på uppträdande - från cirkusvärlden. Man kunde åka häst och vagn, kela med en kalv, vara med på fem kamp, prova lite cirkus trix (rockringar, balansera en tallrik) Få ansiktsmålning...fiska i fiskdamm... ja och bara umgås... och inte att glömma man kunde ju på sjunga på scenen - Kareoke! Det är uppskattat..=)
Tror alla var nöjda - så väl "personal" som gäster.

Trollet har varit aktivt den här helgen... i går på fotbollen... tror de var träning i magen (kan de vara en blivande fotbollsspelare) =) Idag var de lite andra typer av rörelser - lite stillsammare... kan de vart för musiken... mer dans liknande...=)
Mysigt i alla fall...

Nu e vi trötta-blir att slappa framför TV:en...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en