måndag 12 november 2012

Måndag

Jaha, idag blev de en lång arbetsdag.
Började redan vid 8.15 med egen planering, sedan i barngrupp 9-15, lönesamtal 15-15.30. Sedan har vi på jobbet haft apt + studiekväll 15.30-19.30. Så nu är jag äntligen hemma och har fått duscha och packat.
Men i alla fall lönesamtalet gick sådär... tvivlar på så mycket i ökning, men vill över de dem nyanställda fick i augusti... dem har just nu mer än mig som jobbat i snart 6 år... =S Håller tummarna!

Ett kort apt med info, sedan har vi haft en praktisk studiekväll med städ och röj och flytt. Vi har röjt ur våra tre inne förråd och ska nu göra tre gemensamma (ett med pussel, spel, lekmaterial m.m. Ett med förbrukningsmat. De tredje blir förvaring av jul/ påsk saker m.m.)
Slängt mängder - mer kommer de bli. Kommer bli bra då det är klart men just nu ser de ut som en tornado dragit fram inne i huset... Sedan har vi även röjt i vårt snoozer rum, där kommer vi ha utklädningskläder och lite teater grejer på hyllorna. Men även ha kvar soozer delen =)
Men som sagt då de är klart - så kommer de kännas ännu mer som VI! Man kommer ha bättre koll på allt material och kunna hämta spel och byta dem man har på avdelningen... Även lättare för dem som har hand om inköp. Kan ju säga såhär att ritpapper och färgat papper har vi mängder...
Men mitt i detta stök så fikade vi - det var behövligt och GOTT!

Nu packas de för två dagar på Tanumstrand och lärledarutbildning. Åker vid 8 i morn och kommer hem på onsdag kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en