lördag 6 oktober 2012

Ullaredsresan

Igår kl 13 åkte vi iväg ett tjejgäng på nio stycken från jobbet till Ullared. Några av oss hade aldrig varit där... bland annat jag då. Så inga förväntningar eller svårt att veta vad de skulle finnas.
Så detta var en UPPLEVELSE!

Anlände till stugorna som vi bokat vid 16.30... bar in alla grejer och fixade i ordning kaffe och åt god kaka som E-L hade bakat!
Sedan bar de av bort till Gekås, varsin vagn och gick in.. då var de ok med folk tycker jag... vi gick runt var och en fram till ca 19.30 .. jag shoppade en del barnkläder och annat som dem behöver. Tommas fick ett par tröjor, underkläder. Jag köpte mig underkläder... annars inget - hittade inget som var något för mig.



Köade i en evighet för att komma ut igår kväll - alla ska ju hem då dem stänger 20.... var en framför oss med typ tre fulla kundvagnar... seg väntan.. men till slut var de min tur... Inte så farligt dyrt om man ser till vad jag köpte!

Åkte tillbaka till stugan.
Nu var det dags för buffe som vi beställt. De var sådär, men man blev mätt. Drack vin, öl och tjötade. Spelade spel och hade de trevligt! Kom i säng vid 01... *gäsp* Jag hade kunnat gå och lägga mig mycket tidigare än så .. men men. Bäddade och somnade så snabbt och gott! Var helt ok madrasser, jag och E sov uppe på ena loftet (vi var sex st i vår stuga, tre i den andra).

Idag öppnade Gekås 7.. men vi åt frukost 7, vi hade beställt frukost paket - TOPPEN, så GOTT! Så upp tidigt - inte många timmar sömn inatt - TRÖTT! Dock hade jag ont i magen på morgonen, men de gick över som tur var! Annars hade de blivit segt!
Packade in väskor och påsarna med grejer i bilarna, städade stugorna. Vid halv nio var vi på plats utanför affären. Tog vagnar och ställde oss i den *lilla* kön, tog 15 minuter. Den gick dock inte där den brukar... men men snart var vi inne - siktet var inställt på leksaksavdelningen. Jag och E gjorde sällskap. Köpte julklappar till barnen, så nu är de klart! Känns toppen! Lika bra, inget att vänta med. Skulle även köpa grejer till jobbet, men de var svårare... men fick hittat lite i alla fall. Hoppas mina två kollegor tycker samma som mig... var bara jag från vår avdelning med på resan... Men idag var de så mycket folk.. lång kö på utsidan... =S trångt och massa griniga tanter, morr!

Men fick plockat på mig lite andra bra grejer som vi behövde så jag är nöjd med alla köp. Nu ikväll packade jag upp och visade Tommas - han tyckte allt var bra =)

Vi alla var nöjda och åkte hemåt vid 12. Eftersom många av oss hade handlat en hel del i går så gick de undan idag med. Jag är glad att jag tog barnkläderna i går - idag var de kaos där uppe! Idag träffade jag även på en del känningar där inne - förutom mitt sällskap. Flera härifrån som var där nere och shoppade...

Så den här resan var spännande, men Ullared är kaotiskt, hysteriskt, trångt... osv. Griniga människor...
Detta var min första gång, men inte sista! Kommer bli fler gånger - men jag kommer åka ner mitt i veckan nästa gång.

Vi stannade på en vägkrog påvägen hem - biffstek blev de att äta - MUMS. Var sedan hemma vid 15 tiden.

Ingen hemma, så jag kunde bära in allt i källaren. Vid halv fyra kom Tommas och barnen hem... Vid 16 kom Tommas morbror med familj och hans mamma på fika.
Jag var sådär sugen på det, trött och förkyld - super HES! Så jag ska vara tyst ända till måndag!

Blev pizza mys nu ikväll med familjen, lite lördagsgodis till barnen. Nu ska jag och Tommas glo lite på TV - men sängen LOCKAR ... jag är så trött!

Men vi har haft de toppen - tack till alla som var med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en