onsdag 24 oktober 2012

Onsdag

Jobbade tidigt pass idag =) Härligt!
Hämtade barnen, dem sov båda då jag kom så de fick väckas.. snuttarna! Tufft att gå upp tidigt på morgonen, i morn kan de sova i alla fall till 7 om dem nu "känner" för det! ;)

Eftermiddagen bjöd på fika på Mali s, ett bvc besök med Tim. Var dags för läkarkoll och spruta! Han var inte på sitt bästa humör idag =/ men fick satt honom på vågen och fick en siffra i alla fall - tror de stämmer bra. Längden gick bättre att kolla! Han har växt fyra cm sedan i juli månad... och ökad i vikt också (kommer ej ihåg hur mycket).
Han fick godkänt av läkaren... men vad ställd man blir då dem frågar om han säger några ord och vilka... han "bör" kunna 8-10 st nu... hmhm tänkte jag... mamma, pappa, acka (macka), anka, vovvov (hund), il (bil), ejå (hejdå), ej (hej)... hm står helt still på fler .. Men förståelsen har han så jag är inte orolig..Theo var också senare med språket!
Han kan peka på olika kroppsdelar...
Spruta fick han också... ledsen liten man, men gick snart över och han vinkade så glatt hej då när vi skulle gå ;) Theo klappade och tröstade sin bror...

Sedan åkte vi hem och åt lite frukt, sedan var de pusseltajm. Pusslade alla pussel vi har hemma tror jag... innan det var dags att duscha barnen. Ville att dem skulle vara klara då Tommas mamma och pappa kom för att passa dem. Så när dem kom fick dem ge barnen kvällsmat och jag åkte på gympa! Den var så tuff.. herre jag fick kramp känningar i vaderna =S Men nu är det gjort. Våran bil har vart hos J och fått ny lampa fram (halvljus). Det hade funkat bra här hemma med mat och tandborstning m.m. Båda pojkarna sov gott då jag kom hem vid 20 tiden...

Jag funderar lite på vad jag ska ta upp i mitt kommande lönesamtal... hmhm ska kanske ta reda på lite lönesiffror.. ?=/ Var ligger jag i förhållande till ingångslön?? Vad tjänar andra??
Hm tror jag ligger lågt! Eller jag vet det!

Idag var de begravning för fina H, vila i frid! Du är saknad av många!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en