tisdag 25 september 2012

Regn och rusk

Idag har de varit en regnig dag, från och till i alla fall... sedan har de öst ner från ca halv fem nu ikväll. Så vi som hade tänkt sätta upp en kör sakta skylt får göra de i morn...

Efter jobbet hade jag en tid hos tandläkaren - de gick super. Såg fint ut - DET GILLAR JAG!
Sedan iväg och hämta barnen på förskolan. Dem var ute då jag kom... massa sand, lera och skoj hade dem =) Men det var två trötta och griniga barn jag fick med hem. Tim ville inte byta kläder i hallen innan vi skulle in i bilen... och Theo var allmänt missnöjd för nåt med skorna! Men till slut kom vi oss hem...
Den här veckan är Theos sista vecka på småbarns avdelningen. Från och med måndag flyttar han över till stora barn på heltid! Kommer gå toppen, han har flera kompisar där!

Efter barnen var hämtade så plockade vi även upp Tommas. Sedan hem, lite lek och mys inne. Kvällsmat, fick besök av pappa och Yvonne men även Simon kom.
Jag gick en promenad i regnet med syster yster - härligt! Tommas skulle på möte halv sju så Simon, pappa o Yvonne passade barnen en stund tills jag kom hem igen. Var knappt 50 minuter. Men det hade gått bra! Så jag kom hem vid 19, dags att lägga barn. Tim somnade direkt, Theo fick höra saga och sedan skulle han sova. Men då kom glassbilen - HAN FICK PANIK! Men han fick komma ner och prata med F som kör ... Yvonnes son ;) Så lugnade han sig.. han är alltså av någon anledning rädd för den här bilen... så vi gillar inte tisdagar varannan vecka då den kommer... för så fort Theo hör melodin får han panik... skrutten!
Men efter de så somnade även Theo gott!

Mitt besök har åkt hem, jag har duschat och fixat. Tommas kommer snart hem från domarmötet. Så mys i soffan - se på X Factor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en