tisdag 15 maj 2012

De känns ju bra

Efter en dag på jobbet som verkligen har gått i ett... så var det skönt att åka hem efter 17.

Är så trött på tjat, pikar, kommentarer, leta fel, missnöje... var är glädjen, lusten, positiva heja rop, viljan, våga prova/misslyckas...
Pust och stön hur ska man orka...
Eller är de mig de ligger på?
Kanske man ska se sig om efter något annat... det var väl inte så här de skulle kännas eller vara... eller bli?

Att Vara Stark

Att vara stark är inte
Att aldrig falla
Att alltid veta
Att alltid kunna

Att vara stark är inte
Att alltid orka skratta
Att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
Att lyfta tyngst
Att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
Slå sig hårt
Och alltid komma igen

Att vara stark är
Att våga hoppas
när ens tro är som svagast

Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Och alltid kämpa
för att nå dit.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Kan du viska i mitt öra?

Kan du viska i mitt öra
att jag är fin och stark
Kan du viska i mitt öra
att jag duger till allt

Kan du hålla i min hand
och visa att jag är värd att älska
Kan du få mig
att tro dig


----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ikväll då jag kom hem så tog jag mig en joggingtur =) Kändes ok... blev en runda på 30 minuter! Orkade jogga hela vägen. Ska kolla upp hur lång den är..
När jag kom hem så åkte Tommas iväg på domarmöte... men de var ett kort möte idag för han är redan hemma och nu är det hockey som gäller.
Barnen somnade gott...

Idag har Tommas och barnen varit på drop-in fika på Theos förskola, tittat på deras fina tema arbete, synd att jag missade det. Men det hade varit fint och mysigt. Efter det så åkte dem till Lyse för lite lek och fika med några föräldrar och barn... är ingen musiklek nu utan de är öppet för att komma dit och leka, prata och fika... umgås!

Min oror har lagt sig... känns bra efter dagens besök. Nu ser vi framåt och väntar. En sten föll från mitt bröst.

Grattis till Sara och Micke till er son!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en