torsdag 22 december 2011

Varför?

Träningen gick bra och nu är jag helt slut...

Har massa tankar som snurrar i mitt huvud, varför?
Ett antal saker som gör mig arg, ledsen, besviken, undrande, chockad, förkrossad, förbannad, ilsken, förvånad osv...
Hur kan någon få göra så? Har vi inte kommit längre i samhället 2011? Vad är de här med lika värde, lika viktig? Får man behandlas hur som idag? Var finns hjälpen? Är de någon som lyssnar?

Varför? Allt ändras så snabbt, hur ska jag hinna med? Hinner vi njuta, gör vi det? Tar vi vara på varje sekund och ser de vi älskar och bara är där i stunden? När något förändras hur tacklar man det? Hur länge till kommer de vara? När är det slut - i morn, om tre år eller om tio år?

Tar vi vara på dem vi älskar? Delar vi med oss av de vi har? Givmildhet, empati, kärlek... HOPP OCH TRO?!



2 kommentarer:

  1. Usch nej om det handlar om det vi skrev om förut så förstår jag att det är många tankar och vi borde verkligen ha kommit längre i samhället.
    Dina andra tankar, tänker jag också ofta på, gör man tillräckligt? Njuter man tillräckligt mycke osv. Det är svårt som sjutton men man får försöka.

    <3

    SvaraRadera
  2. ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova★22 december 2011 kl. 23:52

    vad är det som har hänt?

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en