torsdag 16 september 2010

Inskolningen

Nu närmar sig helgen med stora kliv.
Rapport från dagen vad det gäller Theo och inskolningen:
Tommas lämnade honom 8.30 på förskolan - hämtade honom 12. Det gick jätte bra. Theo är nyfiken, kikar runt, är glad och trivs gott med barn och personal. Idag har dem varit både inne och ute... han blev lite trött då dem var ute och klockan var ca 11 eller strax efter..men då de gick in för att äta så fick han ny energi. Åt två portioner med soppa och hårt bröd. Till efterätt fick de någon kaka...
Så en nöjd Theo gick hem med Tommas kl 12. Theo slocknade i bilen - sov sedan lite mer än två timmar i sin säng hemma...
Tommas hämtade mig på jobbet, han hade bilen idag eftersom han inte behövde vara på förskolan. Gjorde några ärenden på stan - Theo har nu fått en ryggsäck och Tommas hämtade ut medicin. Var även inom skoaffären och mätte Theos fot + stövel. 20 har han så stövlarna var inte stora...Bra det - då kan han ha dem fram til kanske jan/feb =)
I morn är de ny dag på förskolan för lillprinsen: 9-12.
Eftersom jag är tidig i morn ska jag ta buss... så kan Tommas lämna och hämta ... Så får han hämta mig på jobbet vid 14... (Jobbar lite längre i morn då jag ska ha samtal). Efter jobbet blir det en tur till frissan - behöver verkligen klippa mig nu! Ska även en tur till killarnas träning!
Annars idag har dagen varit bra.. - men LÅNG! Men nu är de kvällen och snart dags att sova. Upp tidigare än vanligt i morn för att komma med bussen!
Simons flickvän Bea har vart på Ullared idag - eventuellt köpte hon ett regnställ till Theo... i större storlek =)
Nej, ha de bra... nu lite te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en