tisdag 2 februari 2010

Musiklek!

För de första ännu mer snö... =S
Tommas hade skottat idag innan han gick till jobbet... men jag fick skotta innan vi skulle iväg...hade snöat en hel del efter kl 6 i morse...

Idag gick vi upp vid 8... gjorde oss klara...åt frukost och fixade...
Åkte till Lyse församlingshem - var där 9.30.. för musiklek (0-5 år)
Drop in mellan 9.30 - 10 sedan håller de på till 11.30.

Lite lek och så först bland barnen.... Sedan gick vi till en större lokal där vi sjöng och dansade lite...super mysigt. Vad Theo tyckte om de är svårt att avgöra.. men han gillar ju när vi sjunger så jag tror de var uppskattat! Han sa inte så mycket!
Efter de kunde man köpa fika för en 10 (10 kronor per familj - kaffe, saft, macka, kex)... barnen lekte... vi "mammor" pratade. idag var de bara mammor där med sina barn. var väl ca 10 stycken... Det var första gången jag var där - men de lär bli fler gånger. Idag var de många som inte var där.. en del sjuka och några skippade nog att köra då de snöat en del...För de brukar vara väl besökt ... har hört massa BRA om det.. bland annat från kollegor på jobbet som vart där med sina barn!
Sen om man vill stanna längre än 11.30 finns de möjlighet att köpa lunch - serveras soppa, bröd kaffe och kaka 25 kronor =)... serveras fram till 13.30.
De finns andra aktiviteter också.. men detta är de som är för Theo...=) Mysigt var de i alla fall.. idag var de barn från två månader till 5 år! Vi var näst yngst ;)

Men men ingen lunch för oss - vi åkte hem.. Theo var trött..

Hemma gjorde jag i ordning kassler sallad - MUMS! Fixade Theos mat - potatis och broccoli! Så nu har vi ätit..Theo har inte sovit mycket idag.. så antar att de blir en lång dag...seg kväll med en övertrött son... =S

Tommas kommer hem vid kvart i fyra... jag ska iväg och klippa mig fyra...äntligen! Luggen börjar bli allt för lång...
Ikväll ska Tommas på möte vid 18 - men de skulle väl inte ta så lång tid... han är väl hemma till 20 igen trodde han. Så vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en