torsdag 21 januari 2010

Ännu mer snö

Ja inatt har de kommit mer snö... tänk om de kunde lärt sig ploga också "morr"...snöar pytte nu med...

Jag åkte en sväng till Brastad - tänkte åka till Goodtown men syster yster jobbade ej idag så får bli en annan dag. Ska köpa vaxduk, om de har någon nice!
Körde vägen om Therese - men hon var ej hemma. Så får bli ett besök dit en annan dag. Får nog ringa innan då... gjorde inte de idag... åkte på vinst eller förlust.

Har nu fixat tid för service på bilen... då rullar en del pengar iväg...men så är det!

Läste i tidningen "vi föräldrar"- * Man kan fråga sig om fri amning gör att barnet vänjs vid att småäta, istället för att lära sig att äta riktiga måltider*... skrivet av två barnläkare (Hugo Lagercrantz och Salomon Schulman... dem slår ett slag för de gamla råden att amma var fjärde timma!)

Hm, har ju själv fri amning - eller har vart från början, men nu då Theo blir äldre så är de ju längre tid emellan och smakisar och så börjar... så tiderna blir ganska så fasta...
Men klart de kan ha en påverkan vad vet jag... fast jag är nog MER för fri amning än att hålla fyra timmars grejen...

Ska se om Theo somnar snart...han ligger och myser i vagnen... han har ätit potatis och majs, efterätt katrinplommonpuree...
Har en tvätt att hänga upp... starta en ny... diska...
Fixa med mat för i morn...

Tommas har träning ikväll från 19 till 22 (tränar först sitt lag, sedan tränar han själv). Jag och Theo ska vara hemma... mys mys =)

Angelica var hos en läkare igår på Näl angående hennes anfall... så nu äter hon medecin igen... och måste ändra sin livsstil... mamma var med inne och hon tyckte läkaren var bra. Lätt att prata med m.m.

Ha en bra dag...

1 kommentar:

  1. Ida har börjat äta lite gört på morgonne, det är det vi börjat med än så länge. Fri amning kör jag också på. Sen när de börjar äta mer fast föda så kan de ju hålla sej på det länge stunder. Tror inte Ida kommer ha behovet av att småäta :)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en