onsdag 30 december 2009

Mammalista från graviditeten med Theo

När fick du reda på att du var gravid? 6 januari 2009
Blev det en chock? Nej, det var väldigt välplanerat och jag blev överlycklig :D
Hur gammal var du? 24
Hade du mycket halsbränna? Ja. efter t ex apelsin...
Spydde du mycket? Nej, inget alls. Mådde inte ens illa.
Hade du mycket foglossning? Inget
Ditt sf mått som störst? 38
Har du fått bristningar? Mycket på magen och lite på brösten.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Hade ingen aning, men de flesta trodde flicka. Men tji dem fick - en pojke kikade ut...
Vad hoppades du på? Spelade ingen roll!
Gick du över tiden? Ja, 6 dagar...
Födde du för tidigt? Nej.
Hur var förlossningen? Värkarna började på riktigt vid 18 tiden på torsdag kväll. Vid 22.45 ringde jag in. Väntade en timme till hemma - kom in till förlossningen ca 00.30. Efter lavemang och vattenavgång 02.45 flöt de på. Skulle bada men struntade i det, blev förlossningssal och lustgas. 04.48 kommer han ut. Krystningsskedet gick jätte bra, har bara positiva minnen från allt...
Blev du sydd? 2 små stygn
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Tommas, en barnmorska och en undersköterska - helt underbar personal!
Hade du någon nära med dig? Min älskade man som gav mig otroligt bra stöd. Peppade och torkade med svalkande trasa i pannan m.m.
Vilket BB födde du på? Näl - Trollhättan
Hur stor var bebisen? 3765 gram, 51 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Karl Nils Theo Holbek Bråten
Var allting värt det? Absolut, var det värt det utan tvekan, älskar min son - min underbara familj! Kan helt klart gå igenom det igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en