torsdag 10 september 2009

Lite uppdatering...

Ingen bebis... BF+5 idag...

Igår kväll var vi in till Näl då jag var lite orolig om de var vattniga flytningar eller vatten som sipprade emellanåt...började som i tisdags morse... (snart pendel kort till Näl)..
Men efter att ha kikat CTG, UL och även gyn undersökning.. sa dem att de är vattniga flytningar, kunde se att de skulle sippra någonstans ifrån... känns bra att ha kollat upp det.
Åkte då sedan hem...

Idag morse vaknade jag vid 4 med värkar... antar att dem känns så... kom med 15 min mellanrum höll i sig så fram till ca 8, då blev de glesare...men har hållt i sig hela dagen. Dock inga regelbundna, men de är så man får stanna upp och andas...
Hade ju tid till Näl idag - först till labbet och lämna blodprov... sedan till antenatalen för koll och få svar.
Kollade CTG, urin och blodtryck... och trycket var idag 150/90 efter vila (något högt). urinen visade inget ... CTG kurvan fin...Fick prata med en läkare sedan... om provsvaren från labbet som var bra - visade inget... så inte havandeskapsförgiftning.
Har högt blodtryck... men ska ha koll på om jag får några andra symtom...Hon ville känna om jag öppnat mig mer... men misstänkte då att de kanske var vatten... som kom... hon blev lite fundersam - så en ny gyn undersökning... fick sedan gå en runda..för och se om de "läckte" nåt... men nej - bara lösa flytningar...Hade inte öppnat mig mer.. sedan sist de kollade...
Men idag har jag haft värkar hela dagen..och nu är dem något intensivare igen ... så vi får se vart de tar vägen...

Så ska be om nya tider hos MVC nästa vecka - men hoppas trollet kikar ut i morn eller i helgen ...=)

Nej, ska snart vara lite sällskap till min syster som ska koka kräftor...
Ha en bra kväll...

5 kommentarer:

  1. åååååh, den kommer säkert imorn!! *iiihh* ;p Känner det på mig!! ^^

    SvaraRadera
  2. O så spännande, är nog inte så långt kvar då tills du får din lilla bebis i famnen! :)Många kramar Jessica

    SvaraRadera
  3. Har inte den lille bebisen kommit ut än vi väntar spänt... kramar familjen Johansson/Eriksson

    SvaraRadera
  4. Ett stort GRATTIS till er lille kille! :)Kramar

    SvaraRadera
  5. Nu får du komma hem så man får se den lille Theo. :)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en