söndag 12 juli 2009

Oj den här helgen har vi satt sprätt på pengar...

I går som sagt var vi till Göteborg - IKEA!...
Åkte till Bäckebol... Började med att köpa oss lite frukost...sedan blev det:
Spjälsäng - Gulliver, och två skenor (bit skydd), skulle ha madrass till sängen - men de fanns inte - SLUT. Vi köpte även en byrå - till trollets kläder och prylar. Vi köpte ett vitt skåp som vi ska ha uppe på toan till handdukar och badlakan... just nu har vi ju bara haft dem i högar på en gäst säng. Sängen hivade vi i veckan då vi var till tippen. Fanns inte den dörren vi skulle ha till skåpet - SLUT.
Sedan blev de köp som inte var planerat - nytt köksbord med fyra stolar....
Köpte present till Bea... hon fyllde i onsdags...ska få den sedan då hon kommer hit...=)
Grytlappar, haklappar i tyg... tvättlappar. Mamma sponsrade med sängkläder och skydd till spjälsängen.
Efter vi betalt - åkte vi till IKEA i Kållered. Vi åt lunch sedan kollade vi på madrass och dörr till skåpet - där fanns det! =) Glad ja de kan man säga...
Så de blev en del pengar som gick åt...

Då vi packat kärran med grejerna - skulle vi gå och kolla på shorts till min bror... då gick mina sandaler sönder - som jag haft i en vecka (använt 3 ggr) =(...

Åkte sedan hem... packade ur bilen... jag tog med duschgrejer... och åkte med hem till mamma... Tommas och Anders lämnade släpet... sedan åkte Tommas till Lysekil - Revyn och förbereda.
Vi åkte sedan också till Lysekil - vi skulle se på revyn i går... den var helt ok...
Lite små kyligt men inget regn... =)
Köpte sedan med oss mat hem...

Så i går var vi knappt hemma... och åt köpe mat hela dagen...idag ska jag inte äta nåt... e inte alls sugen på mat... :S

Så nu har vi det mesta klart för trollet... ska införskaffa saker till skötbord och så sedan... på tal om skötbord kommer troligen Anders göra nåt som passar i vårt badrum...

Har vart en sväng till torp idag - för att byta mina sandaler... bytte även en list vi köpte fel förra veckan - vi köpte träfärgad, men skulle ha en vitmålad. Köpte även med oss penslar och roller m.m så vi kan måla de vita skåpet vi köpte i går... de ska vara vitt men vitare än de är nu. Nu är de gräddvitt eller nåt... så de ska målas VITT!

Mamma, Anders, Linus, Simon och Bea kommer hit om en stund... kanske även Angelica... vi ska äta tacos.. sedan ska Anders hjälpa oss skruva ihop lite möbler...
Tommas ska snart åka iväg till Lysekil igen... revy ikväll med... han ska vara där vid två och börja sätta iordning... Så jag har sällskap av familjen i eftermiddag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en