torsdag 7 maj 2009

Blodprov

Ja... i morse gick jag upp extra tidigt... åkte till sjukhuset...lämnade blodprov... för att få veta vad jag har för blodgrupp..
Ser nu att jag kommer få ett sånt där snyggt blåmärke som sist gång...e nu blå... blir säkert grönt om några dagar... och sedan skiftar de i lila...=/

Fikade i cafèt... sedan bar de av till jobbet... började sent... kom dit... sedan var de till och sätta in bilbarnstolar i bilen... och fixa... sedan kl 10 åkte vi ner till bion.. för att se en musikal... Pomperipossa...den var mysig...jag körde två omgångar... så de var jag och Tove... plus sju barn...

Sedan tillbaka...till maten... och var resten av arbetsdagen tog vägen vet jag inte...sedan var klockan 16... och sedan slutade jag 16.30

Åkte då hem... Tommas hade gjort en lättare måltid... sedan slängde jag ihop en lapp... angående bingon... som killarna skulle ha...har haft träning med killarna... vi hade i dag träningsmatch mot Slätten... så det var värsta derbyt..=) Förlorade dock... men så e de ...

Väl hemma igen... slappa framför TV:en... tittat på sjukhuset... nu e de hockey... e inte så kul.. men men får kika på de...

1 kommentar:

  1. Låt mig gissa; var det på Lysekils lasarett du tog blodprovet? När jag gav blod för första ggn gjorde jag det i Lysekil, och fick som du; ett blåmärke o skitont i armvecket i drygt en vecka efteråt. Hon hade på nåt vänster lyckats punktera min åder, typ tryckt igenom o ut på andra sidan sipprade det ut blod, därav blåmärket o det onda! Skitkasst!! Jag blev ju rädd, trodde att det skulle vara så varje gång så jag vågade inte ge blod förrän jag bodde i kalmar. Där gjorde dom det på korrekt sätt, fick bara ett litet litet märke i armvecket som inte kändes alls efteråt. Så om jag vore du skulle jag inte gå dit igen, eller iaf begära en annan sköterska som vet hur hon/han ska göra!!

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en