torsdag 15 maj 2014

Lillebror är här =)

I lördags den 10 maj kl 02.11 föddes vår tredje prins. 3380 g och 50 cm lång, helt perfekt! Han är minst av syskonen... men han är lik båda sina bröder till utseendet! 

Vaknade med värkar på fredag morgon vid 2, hade värkar från och till fram till kl 6. Ringer förlossningen och pratar lite med dem. Värkarna var med ca 8 minuter mellan men dem var hanterbara! Sedan avtog det.. vi lämnade barnen på förskolan tidigt, ifall de skulle dra igång igen... och mamma skulle då hämta dem på eftermiddagen. Hade värkar från och till men mer oregelbundet (samma start som med Theo och Tim). Tommas kilade till jobbet och vi bestämde att han skulle komma hem vid lunch om inget annat blev... När han kom hem så åkte vi till Ikea och Torp i hopp om att få igång fler och starkare värkar! Men inget resultat... 
Åkte hem vid 17, stannade hos pappa på vägen hem och fick lite kaffe... då började värkarna bli mer regelbundna igen, vid 19 tiden klockade jag dem och de var mellan 7-9 minuter mellan. Åkte hem vid 20 tiden för att fortsätta klocka värkar... nu är de mer 6-8 minuter mellan och dem gör allt ondare. Ringer förlossningen vid 22 och vi bestämmer att vi åker in.

Resan in gick bra... var inne på Näl ca 23.20. Vid 00 var jag öppen 6 cm... Använde lustgas, stod och hängde över "gåstolen"... lustgasen funkade sådär för mig den här gången, var mer illamående den här gången än med Theo och Tim... 
Var öppen 7 cm vid 01.15. Då tog de hål på hinnorna och satte elektrod på bebisens huvud.. då satte det fart. Mycket kraftigare värkar... och sista 55 min går undan och helt plötsligt är han ute.. gick så fort på slutet att jag inte hann med i huvudet. Dem sista 3 cm bara öppnade sig.. men allt gick bra och han skrek direkt... 
Sen trodde jag ju minst att han skulle vara i storlek med Tim men nej.. en pluttis blev det ;) 

Kom hem i måndags och det fungerar bra. Amningen lossnade på måndagen, han äter, sover och behöver ny blöja... ;) 
Theo och Tim tycker om honom men är ändå inte jätte intresserade.. dem har vart hemma mån-ons. Idag var det dags för förskola igen. 
Nu när Tommas är hemma så är det inga problem, ska bli spännande sedan när man är själv med allt.. 

Katta - du gissade rätt på dagen och att de blev pojke =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en