lördag 16 november 2013

Stora saftkokar dagen

Åkte till mamma då jag vaknat och fixat mig lite.. hon hade redan startat saftmajan... så vi åt frukost medan den kokade... tömde ut saft emellenåt. Blev ca 20 liter efter dagens jobb... 

Sofia och Emelie kom med fikabröd vid 11 så då blev de en paus... trevligt och gott =) 

När saften var klar gick jag och mamma en promenad - så skönt att komma ut! 

Tommas, Linus och barnen var på torp idag och handlade kängor, men även mat m.m. Tyvärr såg jag ett fel på Tims kängor så de får åka med mamma in till torp i morn ... får se om de kan bli ett byte. Har ju kvitto och så kvar... (mamma och Anders ska ändå in i morn). 

Ikväll hade vi grannen David och hans son här på besök, åt ost och skink paj, glass till efterrätt.. 

Nu sover barnen och jag och Tommas intar soffan! Dags för "Så mycket bättre" =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en