söndag 17 november 2013

En härlig höstdag!

Idag har de varit en superfin höst dag.. ingen vinter här inte... 

Gick säsongens sista poängpromenad, där de bjöds på fika efteråt =) Stort gäng som gick idag: mamma, Anders, Simon, Angelica hade med sig Elias, Jag, Tommas och barnen, Grannen David och hans son Christian. Tyvärr jobbade Menchi, Linus var hos en kompis och Dennis kunde inte... 
Men men de var en härlig runda och frågorna gick ganska bra =) Angelica fick en bingorad = godis eller lott, hon tog godis! 

Sedan var de hem och greja... jag bäddade rent i alla sängar, Tommas tvättade bilarna. Barnen var ute och lekte. 

Vid halv två åkte vi till Tommas föräldrar för att fira hans mamma som fyller idag! Grattis Marianne! Vi fick god lasagne och sedan tårta... 
Av oss fick hon filmer! 

Vid fyra åkte jag och Tim hem och Tommas och Theo åkte på simskola, de hade gått bra idag på simningen =) 
Jag putsade fönster, har bara tre kvar... =) 

Så i veckan ska de städas, bytas gardiner... upp med ljusstakar i helgen ;) MYS!!

Efter kvällsmat och annat så kämpade vi med julkortstagning - gick sådär.. men men fick ett som är ok. De tar vi! Svårt att fånga båda på bild... nu ska jag beställa hem julkorten! 

Så nu ikväll blir de lite jobbfix, Tommas ska fixa med papper och annat trist som rör huset... men givetvis ska vi se bland annat solsidan!!

Sedan väntar en lång jobbvecka. Tomams jobbar kväll och jag har massa samtal och sena pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en