lördag 28 september 2013

Hösten...

En vecka har gått... en lång arbetsvecka. Så¨det var extra skönt med helg känner jag =) 

Förra söndagen gick jag och barnen poängpromenad tillsammans med mamma och Anders. En tuff slinga men Theo fixade att gå hela rundan, Tim gick nästan hela - så de gick jättebra! Var svåra frågor men vi fick rätt bra ändå! Mamma vann på sin bingobricka (fick en rad) så hon valde en lott istället för godis, tyvärr ingen vinst. Tog fika här hemma efteråt - mysigt. Var ju regnigt hela vägen i stort sett så de var gott att komma in i värmen. Theo var även på simskola i söndags och de gick jättebra, kommer sig mer och mer =) 

I veckan har Tommas jobbat kväll och längre pass än vanligt... mycket att göra på jobbet! Även jag har haft en lång vecka med sena kvällar, föräldramöte osv.. Så barnen har haft en tuff vecka på förskolan! 
Men de trivs där och de känns skönt tycker jag. 

Min gympa började i onsdags - ett tufft pass men kändes gott efteråt! Gör ju gott för kroppen antar jag... tur pappa och Yvonne kom och passade barnen så jag kunde komma iväg =) 

Jag vann en tävling i veckan klippkort 10 gånger på Tumlaren ;) Nice, får ta en tur ut och hämta det! 

I går kväll hade vi en myskväll med grillad mat och fika. Pappa och Yvonne kom och åt med oss. Tittade på Doobidoo och lite på Skavlan. Jessica Andersson var med i båda programmen ;) Hon är ju bara så bra - super duktig på musiktävling. Sedan är hennes berättelse om sitt liv (uppväxt) helt enormt känslofyllt. Såg ju en dokumentär om henne i våras och den berörde.. Vill så gärna läsa hennes bok som hon släppte 2009.. önska mig den tror jag! Men i alla fall igår på Skavlan så sjöng hon en låt från senaste plattan, låten hette "aldrig aldrig" - en låt till hennes son. Så bra.. ska ta hem den plattan sen... enligt Jessica är det en fortsättning på boken...

Nu är hösten verkligen här... kallt på kvällar/nätter och morgonen. Skrapat rutor varje morgon den här veckan... 
Så idag efter boll och lek plockades studsmattan in och även en hel del uteleksaker... 
Tommas har även tvättat ena bilen... 
Jag och mamma var i Lysekil förut på loppis, sedan fika på Cafe Kungsgatan. En supergod smörgås! Sedan blev de Kappahl och Coop innan vi åkte hem. 

Om ett par timmar ska vi åka till mamma och Anders för att grilla och ha en go lördagskväll! 

Hoppas ni haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en