torsdag 30 maj 2013

Nu närmar vi oss

Nu närmar vi oss helgen! =)

Efter den här arbetsveckan kommer jag vara helt slut!
I tisdags så var jag sensen... min uppgift på jobbet var att färdigställa de sista med vår temaavslutning - vernissage =) Plocka fram till drop in fika... duka och fixa!

På onsdagen så var jag mellan, full fart på jobbet. Många föräldrar som kom och tittade på allt fint barnen gjort! Barnen var så stolta... och hela dagen väntade de på att de skulle få gå hem för då var de dags för vernissage och fika ;) Alla nöjda så även vi pedagoger!

Theo var hemma både tisdag och onsdag då han går på penicillin för öroninflammation IGEN.. men idag torsdag så var han på förskolan.
Båda gossarna har haft en bra dag! Lekt, sovit, ätit.. två trötta men nöjda gossar som åkte med mig hem vid 14! Tim fick de väcka då jag kom.. Theo hade precis vaknat!
På jobbet idag har vi plockat ner barnens konst. ställt tillbaka och ordnat.. sen ska allt fint skickas hem! Slutade tidigt idag så han vara med barnen några timmar =) Har knappt sett dem den här veckan! Vi har varit ute hela eftermiddagen, lekt med grannen... fikat ute...
Gick in vid fem för dusch och sedan äta!

Vid halv sex åkte jag till Röe gård för att ha vårens sista "apt" - sommaravslutning! Vi var tre förskolor tillsammans... tredje året i rad och vi hade de så bra. Vi delade in våra kollegor i fem lag... sedan fick de uppgifter att lösa...hitta saker på en bestämd bokstav - gör sedan en sång, rap, limrick..saga osv av de. Sedan fick de redovisa detta för oss andra =) SÅ LYCKAT! KUL!
God mat och trevligt sällskap... sedan var de dags att få veta vilken förskola som vann aktivitetstävlingen (krysstävlingen vi haft under tio veckor på våren).
Det gjorde vi på min stuga ;) JJIIPPIIEE! Så vandringspriset hamnade hos oss - en super fin hatt! Den ska pryda p-rummet!

Nej, nu snart sova - är sen i morn... hoppas jag klarar mig från feber och grejer. Tommas är lite små krasslig här hemma...

Inte att förglömma - MIN NAMNSDAG IDAG - VERONICA! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en