söndag 7 april 2013

Fredag och lördag

I fredags så jobbade jag tidigt, hämtade barnen. Fick handlat inför grillningen.
Vi åkte hem till några kompisar vid halv tre... utelek för barnen i härligt väder. I solen var de super skönt... Blev första grillningen för i år, men långt ifrån sista ;) Kött och pastasallad åt vi - MUMS! Lite mera lek och sedan åt vi glass och drack kaffe... tack för en toppen eftermiddag/ kväll. Kom hem vid 19.. lite mys vid TV:en innan barnen stupade i säng...
Tittade lite på "Lets dance"..

I går lördag så var de återigen fint väder. Vi hade bestämt träff vid barnens förskola med ett par andra familjer på förmiddagen. Träffades vid 10, massa lek och bus. Vi hade med oss fika, saft/ kaffe.. helt underbart. Efter ett par timmar packade vi ihop oss och åkte hemåt.. jag bestämde då att vi kunde åka till pappa så de blev det. Tim fick sova i vagnen en stund..
Pappa och Yvonne hade kört in ved.. men var precis klara då vi kom. Blev fika och Theo fick åka traktor - snacka om nöjd!! Tim vågade inte... Lite kul för Theo var likadan i samma ålder.. men men en dag vänder de och då vill även Tim åka!!
Vi åkte sedan hem för lite mat och väntade hem Tommas. Tommas var iväg hela dagen på domaruppdrag i Munkedal. Kom hem vid halv fem. Mamma och Anders kom hit vid fem.. grejat i vårt rum, spacklat och idag ska tak och fönster målas... =) Det som är då man renoverar är ju att de är damm överallt.. men kommer bli bra då det är klart! Blev kvällsmat tillsammans och sedan åkte de hem vid halv åtta.. vi tittade på "Rasmus på luffen" så barnen gick och la sig då de var slut närmare åtta..

Tommas målade sedan väggar och jag slappade ;)
Tittade på en film innan vi gick och la oss, fick fram en film tror den hette "apflickorna" - ingen jag rekommenderar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en