tisdag 23 oktober 2012

Ät dig pigg...

Efter jobbet var det hem och mysa lite med grabbarna, fixa med kvällsmat och förbereda för natten.
Linus kom hit vid 18 för att passa mina små och de gick så bra. Tittade på barnprogram och sedan somnade dem gott efter 19...

Jag åkte till Röe gård med några arbetskompisar på en "ät dig pigg" kväll. Vi åt god och nyttig mat, trevligt sällskap och Lotta hade föreläsning om kost och just de att hålla blodsockret i balans... Super duktig på att berätta och lätt att ta in och förstå. Så nu inget mer socker.. men annars äta "allt" men i måttlig mängd! Jag ska försöka att inte äta sött, godis osv... Heja mig!!! Inte heller dricka läsk... tror de gör stor skillnad... även kanske få in att gå en sväng på middagsrasten?? Tror ni någon hänger på??

Nu ska jag inte göra mer idag.. utan sova för de är också viktigt för kroppen!

I morn ska vi upp tidigt och jag ska lämna barnen 6.15(de har jag ju inte gjort innan då jag börjar 6.30).Men nu måste jag göra de då Tommas jobbar skift så jag kommer bli sen till mitt jobb men de löser mina skift kollegor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en