söndag 11 december 2011

Julmarknad

Idag var vi först hos Tommas mamma en sväng innan vi åkte ut till Lysekil för att delta i årets julmarknad. Hos hans mamma drack vi kaffe och pratade en stund, sedan ut till stan.
Barnen somnade gott i vagnen, och vi gick runt och köpte lite lotter och träffade massa trevligt folk man känner! Jag köpte åtta lotter och vann en hinkar och en påse med lite gott i... Påsen fick min syster då de var dricka och godis i den. Hinken tog vi själva då de var med "nyttiga" saker iden!
Tommas vann en lite choklad kaka. Vi gick runt med mamma, Linus, Angelica och hennes pojkvän Dennis
Var en hel del folk - KUL! Massa olika lotterier och lite loppis, ponnyridning, barn karusell m.m.
Theo våga åka karusellen, de trodde jag inte. Men han och Linus åkte =) Då den var slut deppade Theo för han vill åka mera ;) Vi dansade runt granen, men efter fem danser ville inte Theo mera. Tomten kom men den är Theo rädd för. (var ju Tommas pappa som stod för den bedriften) Så de blir kul att se hur detta ska gå på julafton...
Köpte sedan med pizza och delade hemma hos syster. På vägen hem till henne träffade jag snabbt Sofie och hennes goa familj! Hoppas nu att vi alla är friska så ska vi ses i veckan!

Vid fem åkte vi hem, bada barn och fixa med Tims säng. Inatt så vaknade han ett antal gånger av att han hostade. Sista gången så var han vaken och låg och pratade helt plötsligt satt han upp =O I morse så sov han länge på grund av en jobbig natt så när han väl vaknade och jag skulle hämta honom så stod han på knä och höll sig i sängkanten - INTE OK!
Så nu ikväll sänkte vi sängen - innan de sker någon olycka! Har hänt mycket bara nu i helgen... han börjar ställa sig i krypställning, stod även på knä vid trappan i hallen... å herre min bebis...måste stoppa tiden lite!

Vann en ny bloggtävling här om dagen, två böcker =)

Nej, fixa med tvätten och sedan sova...



5 kommentarer:

  1. ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova★11 december 2011 kl. 22:10

    Ni får skaffa en ny bebis.. en lilla syster =)

    SvaraRadera
  2. Va mycke mysigt ni hunnit med :) jätte kul och se er!!!
    Tobbe fick åka karusellen med Texas, när han träffa tomten så va han rädd men när han fått godis så sa han iaf tack (men stor grät), lille gubben, konstigt med tomte tror jag.
    Ser fram emot fredag!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sv: Thi jaha det va det, jag fatta inte det i inlägget :D han gjorde ett bra jobb! :) Ja vi va därborta men det va så mycke folk så det blev inget köpt MEN äntligen fick jag lite julstämning :)

    SvaraRadera
  4. Ska bli spännande och se hur E reagerar på tomten till jul (pappa har lovat att vara)

    Ojoj ja nu går det undan! Snart springer grabbarna runt o retar gallfeber på varandra :D

    SvaraRadera
  5. är ju jätte roligt att det går framåt. ja som trodde att freja skulle hoppa över å krypa då hon inte gillade å va på magen. men som sagt för 3 veckor sen la hon sig på magen frivilligt. å sen har det bara gått framåt.. gah! min lilla tjej juuuu..

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en