tisdag 28 juni 2011

Bebislista

GRAVIDITET

När fick ni reda på att du var gravid? September 2010.
Var det planerat? Ja.
Mådde du illa under graviditeten? Ja.
Hade du mycket foglossningar? Nej, inga...
Hade du någon hormonrand? Ja.
Fick du bristningar? Har sedan innan + några nya... =/
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Hade ingen aning, men många sa att man får samma kön om man har barn tätt. Så då ble väl känslan pojk.
Vad ville du att det skulle bli för kön? De spelar ingen roll, bara allt går bra.
Hade du några speciella cravings? Nej.
Vad gillade du för mat? Samma som vanligt
Någon maträtt du avskydde? Nej.
Hade du halsbränna? Ja!
Behövde du kissa ofta? Ja.
Hur mycket gick du upp? 14 kg.
Är du nöjd över din graviditet? Ja.
Var du rädd för förlossniningen? Nej.

FÖRLOSSNINGEN
När startade din förlossning? den 22 april hade jag värkar/samamndragningar hela dagen från klockan ca 9. Från ca klockan 23 så var de tätare. Den 23 april klockan 02.30 var de dags att åka...
Vilken vecka var du i? 40+6.
Gick du över tiden? Ja.
Hur startade din förlossning? Värkar.
När åkte ni in? 02.30 med bil till Näl.
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Lustgas.
Hur länge hade du värkar? Från första "riktiga" värken ungefär 5 timmar.
Tyckte du att värkarna gjorde ont? När dem rikriga värkarna börjar så känns de...då gör de ont, men de är ändå en smärta du "står" ut med...
Grät du? Nej.
Skrek du? Ett par gånger...
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? När jag kom in var jag öppen 8 cmoch då hade jag 2-3 min mellan värkarna.
Hur lång tid tog krystvärkarna? ca 40 min tror jag.
Vem var med på din förlossning? Tommas, två barnmorsker och två undersköterskor (skiftbyte precis då vi får Tim).
Hade du ont efteråt? Ja, de känns att man fått barn, men var pigg och uppe.
Är du nöjd över din förlossning? Ja det är jag absolut.

BEBISEN
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja, det gjorde han!
Vad blev det för kön? En pojke!
Vad vägde han/hon? 4200 gram.
Hur lång var han/hon? 52 cm.
Huvudomfång? 39 cm.
Ville bebisen amma på en gång? Ja.
Hade bebisen gulsot? Nej.
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja, det gjorde han.
Vad fick han/hon för namn? Tim Gustav Holbek Bråten
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Ja vi var överrens, de var det pojknamnet (Tim) vi hade på G under graviditeten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en