tisdag 17 maj 2011

17 maj

Vi firar de inte ... men får väl ändå ha en tanke om det, eller? Eftersom Tommas är halv norsk och har släkt i Norge. Tommas pappa brukar flagga och "fira" det lite ... tänk at de kan vara så stort, här i Sverige får vi knappt sjunga nationalsången - tur vi får flagga i alla fall! =)


I morse bar de iväg till Lyse och lek med lite kompisar. Var ingen musiklek idag men vi fick gärna komma dit och umgås och fika och leka ändå. Marie öppnade och fixade fika åt oss! Gulligt och sex barn blev de med mammor - mysigt. En stund med lek och tjöt. Barnen var i samma ålder - toppen ju! Var även ok att komma dit nästa vecka om vi hade lust!


Efter de åkte vi till Lysekil och mitt jobb. Theo sov en stund i vagnen, Tim vaknade när vi kom dit. Han hade ju sovit hela förmiddagen...Theo sov väl någon timme innan han vaknade - då fick han leka en stund på avdelningen innan vi åkte hem.
Det var tema avslutning på jobbet - så vi åkte dit för att titta på utställningen (havet) och fika lite =) Även visa upp lillskrutten - alla har ju inte sett honom. Men nu har de flesta kikat ;)

Var så fint och uppskattat av de som kommer och tittar!

Barnen får ju visa upp vad de gjort under året!

Sedan bar de hemåt vid 14 tiden - fixade mat. Idag blev de köttfärssås och makaroner - mums tyckte Theo!


Nu förbereder jag de sista för i morgon - ska ha samtal med ett par av ansvarsbarnens föräldrar.


Tommas ska iväg på ett innebandymöte ikväll i Uddevalla, så kvällen blir sådär kul men men. Jag har TV:en för mig själv i alla fall - alltid något =) Men är väl inget större och se på ikväll antar jag!


Grattis Hanna och Micke till er son, Alva har blivit storasyster! =)


Grattis Maria och Emil till er son Nils, Gustav har blivit storebror! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en