onsdag 29 december 2010

Vi blev med diskmaskin =)

Köpte en på Elgiganten, ska hämta den nästa vecka =) JIPPI!
Kommer bli så bra - hoppas jag.
Köpte även ett plastskydd att ha under. Vi har den i ett skåp under diskbänken istället för på bänken. Anledningen är at vi har så liten diskbänk.. och de som finns behöver man då man lagar mat, bakar och annat. Så i skåpet blir bra. Där hade vi den andra också, men när den gick sönder så läckte den vatten och de rann ner i taket i källaren ( så vi kom på att den var kass). Därför köpte vi nu en plast skiva att ha under så skulle de bli något får vi fram de på golvet i stället...
Blev även två tröjor + ett par tights till Theo på HM - massa fint, svårt att välja. Kunde ju inte låta bli att kika på mini kläder också... men sånt får vänta tills grodan har kikat ut ;)
Tommas hittade inget - så han tar något han har här hemma... blir bra det med. Träffade på Tove - kul och se henne. Blir så glad =)
Åt lunch innan vi åkte hem... Theo somnade såklart i bilen... brukar fungera att lägga över honom i sängen, men han verkar inte vilja somna om där.. får ge det en stund till så får vi se. Blir en lång eftermiddag om han inte sover mer än de 20 minutrarna.... =S
Mamma och dem är nu påväg till IKEA, de tog med ett glas och en karaff för att byta de för mig (de var en spricka i de då jag fick det nu i jul) Hoppas de funkar utan kvitto, de skulle det enligt de som köpt den =)
Min syster ska köpa sig lite möbler till lägenheten, köksbord och TV bänk osv...Ska bli kul och besöka henne sedan då hon kommit i ordning =)
Tommas tog en snabb tur till apoteket nu... skulle även vägen om sitt jobb för någon lapp...
Annars förbereder vi lite fika och mys. Grannarna kommer över vid 17 tiden =)
Därav hoppas vi på att Theo sover lite till - så han orkar med detta.
Så dagen rullar på, skönt att vara ledig. De ringde från jobbet nyss, ändrade min tid på måndag skulle vart mellan men nu behövdes inte det (utan jag jobbar sent då). Så nu måste jag komma ihåg att ringa Theos förskola på måndag morgon och säga att han kommer senare... det är inte bara...
Theo har somnat... jag ska se på lite TV.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en