tisdag 28 december 2010

Lunchen avklarad

Känns som man äter mer eller mindre hela tiden - visst det är ju inte så men "nästan".
Har ju rutiner.. och de rullar på. Frukost vid 8-8.45, någon frukt på förmiddagen, lunch ca 11.30, mellanmål vid 14.30-15.15, kvällsmat altenativt middag på kvällen...ev en frukt vid 19... Är ju regelbundet i alla fall! =) Passar hela familjen också ;)
Theo har precis somnat... efter att ha busat och sprungit runt hela förmiddagen... ätit lunch - så somnade han gott. Synd det är så himla kallt, vill ju gärna gå ut och leka men tycker de är lite väl då de är -17..=S Men de blev en tur med pulkan för att slänga skräp och hämta posten förut... =) Theo gillar sin pulka - blir så arg då hanska gå av...
Tommas åkte precis iväg till Brastad för att hjälpa sin pappa med nya loppisen som ska öppna där... ställa iordning osv...är hemma vid 15 igen hoppas jag för då ska vi åka till mamma.
Har bjudit in oss "själva" på middag... eller jag hade önskemål om lutfisk... och då skulle hon göra det idag.. så senare blir de middag där =) Undra vad Theo tycker om det ??
Annars har vi det bara lugnt, pannan hade lagt av i natt.. men nu fungerar det igen... i nästa vecka ska de komma reparatörer hit från NIBE och kolla på den... Något vajsing är det =S
Ska hänga en tvätt och slappa lite medan Theo sover... mysa med grodan i magen som visst fick energi nu efter lunchen ;)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är med och tävlar :)

    Minus 17 låter väldigt kallt. Hoppas ni har en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att läsa att ni ska ha barn igen, ett stort grattis till er. Det var länge sedan jag kikade in hos dig, men nu ska jag följa din blogg =) Jag hoppas allt är bra med dej och att jag inte ställt till det för mycket hos er på dagis. Du har ju säkert läst om hur jag har haft det. En än gång. Grattis! kramar Carro

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en