måndag 31 maj 2010

Måndagslista!

Gör ni också som Jennyn, gör en måndagslista!

  • Idag måndag är jag glad för att vi har så underbart väder - sommarkänsla!
  • Haft en toppen helg med bröllop och massa morsdags firande =)
  • Idag börjar jag jobba på "riktigt" - blir spännande.
  • I veckan blir de ev en träff med några mammor på onsdag.
  • Kalas blir de på lördag hos Elisabeth...
  • Anders och mamma fyller år i veckan..
  • Är glad för att jag har min underbara familj, att Tommas är hemma =)

4 kommentarer:

  1. Lycka till på jobbet idag.

    Jag har också en liten Theo:) Fint namn.

    Det är alltid lika roligt att läsa måndagslistor. Alltid inspirerande.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas att allt går bra på jobbet idag =)

    Jag har ju helt glömt bort att du ville ha recept på rabarber kakan =(
    Men här kommer det, så jag hoppas att det finns rabarber kvar i ditt land ;)

    200 gr margarin
    4 dl strösocker
    4 dl vetemjöl
    2 tsk vaniljsocker
    1 tsk bakpulver
    4 ägg
    CA 6-8 dl bär eller rabarber skurna i lagom små bitar.

    Smörj och bröa en långpanna till 60 cm ugn.
    Smält smöret & låt det svalna.
    Blanda alla torra ing. & tillsätt margarin + äggen.
    Blanda väl och häll smeten i formen.
    Strö över bären till ett fint lager, strö strösocker över alla bären/rabarbern och tryck ner bären lite.

    Grädda i nedre delen utav ugnen.
    Skär i lagom stora bitar & frys in.
    Kan ätas som de är eller med fluffig vaniljvisp =)
    Smaklig spis ;))

    SvaraRadera
  3. OJOJ, glömde ju graderna =)
    175 grader i 25-30 minuter.

    P.s. Jag är ju en gotte gris och brukar hyvla margarin över alltihopa innan det ska in i ugnen....det blir lite smarrigare då, men ännu mera onyttigt ;)

    SvaraRadera
  4. Härlig måndagslista!
    Lika peppande att läsa andras som att dlriva en själv :)
    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en