torsdag 7 januari 2010

Smakisar...

Ja som rubriken lyder... i tisdags så fick Theo för första gången smaka på potatis - och ja, jag kokar och fixar själv. Så nu har han fått smaka på de i tre dagar. Han är skeptisk till det.. han smaskar inte direkt - men de går ner... har ju inte fått så mycket. Kommer ju fortsätta med den här rätten i några dagar till... innan jag lägger till majs tänkte jag...
Köpte även hem gröt igår "mild havregröt" - som han ska få i nästa vecka...det är lite spännande de här med mat ...

Igår kväll var Simon och Bea här - de köpte med Kina mat - MUMS! Vi spelade kort och de var riktigt kul.
Blev ganska sent... mest synd om Tommas - han var den ende som "skulle" upp idag på jobb. Simon var ledig, Bea börjar int skolan förrän måndag. Jag går upp när de är dags så ingen tid så...brukar bli vid 8-9 tiden!

Idag på förmiddagen fixade jag med disk och mat... hängde upp en tvätt. Petra kom hit vid 12... bjöd henne på middag...sedan tog vi fika. Hon åkte hem nu vid 15 tiden ... var trevligt med en pratstund - socialt umgänge! Första gången hon var här - men inte sista hoppas jag! =)

Nu har Tommas precis kommit hem.. vi ska baka bröd... "nötbröd" =P

Sedan blir de bara mys med familjen tills Tommas ska på träning ikväll vid 19 tiden...

2 kommentarer:

  1. Ida har fått smaka mango :) tyckte det var jätte gott!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med smakisar...Ian fick potatis och majs puré idag. Det tyckte han om =)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en