måndag 7 september 2009

Nytt BM besök idag...

En grå och trist dag...

Vaknar upp av ett sms från kollegorna på jobbet. Dem satt och hade planeringsdag ... och ville bara höra så allt va bra.. och att dem tänkte på mig/oss...så gulligt av dem=)

Åt sedan frukost och läste den fantastiska tidningen Bohusläningen... =)
Allt detta tjat om svininfluensan - gör mig tokig..

Vilat i soffan... Marie-Louise ringde och kollade läget.
Åkte till barnmorskan:

BM besök idag v 40+2

Blodtrycket: 165/110 sittande 155/95 liggande efter vila...högt
Sf: samma som sist 38
Hjärtljud: 136 - något lägre
Urin: visade inget...
Trollet är nu fixerat...

Bm ringde till förlossningen (var ju där i fredags på koll), Fick tid på torsdag - till lab och sedan antenatalen...
Men nu hoppas jag verkligen trollet kikar ut innan dess...
Mår för övrigt bra - som innan!

Tog lång tid där ute... för skrivaren funkade inte så en annan kvinna försökte fixa de över telefon, men de gick inte. Men tid tog de. Så hon som skulle in efter oss satt ju och vänta - men hon hade lite ont om tid (barnvaktsfråga m.m.) så hon fick gå in emellan ... så väntade vi.

På hemvägen åkte vi och handlade lite... gjorde tacos..mmm så GOTT!

Nu blir de slappa i soffan ikväll ...

2 kommentarer:

  1. tror det ligger en pojke i din mage

    SvaraRadera
  2. Ne, min magkänsla har ändrats. Är helt säker på en pojke nu :)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en