fredag 4 september 2009

Dagen D är ju idag... 4 september

Har dock inte avlagt någon rapport...

Katta - Jo hade gärna vart på förlossningen och fött barn, men tyvärr inte ...

Trollet är ju beräknat idag, men ingen bebbe som ännu verkar vilja kika ut...

Men som jag skrev igår... hade ju nytt besök till barnmorskan idag på förmiddagen. Hade då samma blodtryck som igår 150/100 - sittande, efter vila gick de inte ner nåt, urin provet visade inget. Så hon ringde in till Näl...ville inte släppa de över helgen utan större koll.

Fick tid dit in 13.30 (antenatalen), så vi har precis kommit hem därifrån. De satte CTG visade fina hjärtljud på trollet, kollade blodtrycket 150/90 - så något bättre. Jag har inga symtom som visar på havandeskapsförgiftning. (endast svullen av vatten, men de har inte kommit plötsligt utan ökat med tiden). Urinprovet därinne visade heller inget. Fick gör ultraljud, länge sedan vi såg trollet .... det såg jätte fint ut. Gott om fostervatten, och den ligger fint... Har börjat öppna mig...så vi hoppas de är på G - nu har hon ju retat lite också...
Skönt att de var bra... känner mig lättad - har vart lite orolig...
Nu har vi ju besökt Näl... så vi vet vart vi ska nästa gång... =)

Ikväll åker Tommas till Brastad Folkets Hus och spelar musik på knatte discot.. med mobil i högsta beredskap...
Jag kör mys kväll ... hemma framför TV:en - damfotboll (Sverige - Norge) & Doobidoo =)
klart de blir godis också... =P

Hmhm...undrar om snart Alikan har sin bebbe...var ju beräknad igår- då var de dock ingen som kikade ut...

1 kommentar:

  1. Attans.. jag trodde verkligen du skulle ha bebbe idag =)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en