onsdag 17 juni 2009

Midsommarfirande

Har de varit på jobbet idag - fint väder och ALLT!... så vi bjöd in lediga barn ... hade gjort fin midsommarstång, två stycken som spelar fiol kom. Så på förmiddagen dansade vi kring stången... vi mös med glass på filtar ute i det fina vädret. Barnen lekte... lediga barn gick hem innan maten...
Jag jobbade tidigt... så slutade 13... åkte hem...

I Brastad smäller de till under bilen... =/...=(...blir rädd... trodde däck skulle lossa...eller nåt.. men fick i alla fall kommit mig av vägen - in till brandstationen. Ringde Anders som kom upp dit ... gick inte och dra handbromsen... hhm.. nåt med den som är sönder... så jag fick kört ner till Anders jobb där han ringde volvo... (har ju bara haft den i 3 veckor). fick tag på någon där... dem hade troligen inte tid och fixa den innan helgen... =S.. men jag körde tillbaka till Lysekil med en gång - sakta men säkert... gick de framåt... vågade inte köra allt för fort... lika bra att lämna in den. Så de gjorde jag...
Jag fick dock vänta där i en timme drygt innan försäljaren var klar med en kund så jag kunde få nycklarna till en låne bil... att de skulle ta så lång tid...=/
Men vi fick låna en Renault - diesel... hmhm... ja den var lite annorlunda... men de är en bil i alla fall.
Hoppas kan man ju göra att vår bil e klar i morn... tur de hände nu och inte då vi var i Stockholm och innan tre månaders gränsen...De är vår vanliga tur när det gäller bilar... alltid är det något...**morr**

Hm.. så jag kunde ej åka till Babyproffsen..men mamma åkte vägen om där efter jobbet så det löste sig ändå...

Vä hemma så var klockan halv fyra - hade inte hunnit göra något av de jag tänkt... men fick dra igång då. Vi hade bestämt att städa uppe... så jag putsade fönstrena... flyttade in en del grejer på vinden... några ner i källaren som ska slängas, bäddat rent i sängen =)...jag drog sedan igång med maten. Tommas gjorde resten uppe - vilket var en del... gullig han är...
Var nästan klar då maten stod på bordet... efter de var de bara trappan ner kvar... så den tog han - sedan åkte han på match (dömmer pojkar 16). Jag tog disken... satte på en tvätt... putsade resten fönster (till och med dem i källaren) :S så nu är det gjort för en tid framöver... =P
Ska städa resten i morn...

Sedan var de duschen - gud vad skönt... tittat på TV - sjukhuset. Så nu då jag skrivit klart blir det mera TV... sedan sova...

1 kommentar:

  1. tråkigt att eran nya bil krånglar..
    vi köpte våran saab i höstas och peppar peppar den håller än :) men den e max 3 år gamal me =)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en