lördag 6 juni 2009

Du gamla du fria...

Ja då var de 6 juni idag - Sveriges nationaldag.

Ser ut att bli trist väder...blåser, mulet... regn sedan?

Hoppas inte då det är bal för alla blivande studenter i Lysekil ikväll. Mycket trevligare med bra väder. Hoppas ni får en bra kväll - njut.

Ska dagen firas på något speciellt sätt... nej... de är en vanlig lördag.

Tommas håller på och tömmer gamla bilen - plockar ut allt som inte ska vara med där när vi säljer den - när nu det kommer bli. Skulle eventuellt komma en och titta sedan... vi hoppas vi hoppas!

Jag plockade in lite rabarber - ska göra paj i kväll. Pappa och Yvonne kommer vid halv sju. Då ska vi bjuda på kycklinggryta och sedan rabarber paj...=P Får hoppas att det smakar bra.
Eventuellt tittar vi väl på landskampen Sverige mot Danmark. Hoppas på seger för Sveriges del - eftersom de är kval match.

Annars blir de inte så mycket idag ... tar de lugnt e små förkyld vill ej att dde ska bli värre... =S... har inte tid med det. Som vanligt ska Tommas iväg och döma sedan i Strömstad han hoppas hinna hem till halv sju - vi får väl se, man vet ju aldrig med trafiken.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Går in i vecka 28 idag... 90 dagar kvar...=)

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 cm och fötterna mäter 5 cm. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet anses livsdugligt vid denna tidpunkt och om det skulle födas måste man registrera barnet enligt lagen. Som tur är har barnet nu mycket goda chanser att klara sig utanför livmodern, med hjälp av bland annat värme från en kuvös.

Sov gott och dröm sött! En del experter tror att bebisar börjar drömma vid ungefär 28 veckor. Vad skulle de drömma om? Ingen vet helt säkert, men hjärnan är mycket aktiv även denna vecka. De karakteristiska vecken börjar uppstå på dess yta och mer hjärnvävnad formas. Om du känner rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka – vanligt denna vecka och under resten av graviditeten. Anfallen av hicka brukar inte vara så länge och går över av sig själva. Din bebis fortsätter att andas in vatten snarare än luft.
Jag mår bara bra... vaknade tidigt i morse - jag tror trollet hade disco eller nåt... var fullt ös i magen ... hela magen rörde sig - länge...:)
Lite halsbränna ibland... som från början får jag kvälningar när jag borstar tänderna...
Nej nu ska jag greja lite här hemma...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en