lördag 30 maj 2009

v 27

Du är på dag 183 av 280. (65,4%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 4 sep 2009
Du har 97 dagar kvar till beräknad förlossning.

I vecka 27 är medelkroppslängden 36 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1000 gr. Huvudets omkrets är 26 cm.

Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.
Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har Anders och Simon vart hemma... fått upp altan räcket.... (lägger upp bild i morn). Tommas och Linus har slipat ytterdörren och lackat den en gång... ska göra de en till två gånger i morn med... vi har köpt ny list som ska sättas runt dörren... så de blir tätt och bra =)
Jag rensade den sista biten av häcken, rabatten vid huset, och runt komposten - har en kvar som jag gör i morn - kändes i kroppen då man slitit ett tag...
Mamma kom ner och vi lagade mat... Även Bea var hemma en stund...

Jag har tvättat och hängt ut kläder... glömt och ta in dem... så får göra det i morn... ska bli kanon väder i morn med ju =P
Jag och mamma var ute och gick en promenad med Azaya på eftermiddagen... sitter hos mamma nu... har vart här nu i kväll - grillat haft de gott. Även Anders syster + man och Anders mamma och pappa är här...
Robinsson finalen var ikväll - hur kunde Ellenor vinna...??... Jarmo kan klara sig på en Ö ju. =/

Har känt trollet nu på kvällen då jag låg och tog de lugnt på mammas säng... mysigt... den bökade runt... mamma fick sig några buffar... jag med... =) Tommas fick sig flera igår... alltid lika kul...

Nej ska gå och vara lite trevlig igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en