söndag 17 maj 2009

Krångel...som vanligt

Ja nu var de gräsklipparen som gick sönder...:S... hmhm... varför e de alltid någonting som pajar...?
Tommas gick in och fick låna grannens... snällt de

Vi har ränsat lite ogräs och fixat lite ute i dag på förmimddagen... jag tog upp maskrosor... jobbigt... men vill inte ha dem på gräsmattan heller...
Har börjat med maten... har hängt upp en tvätt... frostar av frysen... äntligen... ska tvätta ur den efter maten sedan.
Kan man handla på sig lite sen... och lägga in där... kanon..

Jo var ju vägen om Jörgen igår med vår bil... han sa att den ska ni inte köra så mkt mer med ... måste byta hjullager...:S... ops... som de kan vara ... och de har vi kört med ett bra tag... vi troddde vi skulle byta avgasrör...men nej de behövs inte sa han... jag svetsar de små hålen......=)
Så sedan ska vi lämna upp bilen till honom så ska han fixa dessa grejer i morn... så vi kommer billigare undan än vad vi tänkt... gör inget...
Sedan ska vi ju se om volvo kan ta emot den ... så vi kan köpa en annan.. vill ej sälja den privat... (får kolla de på tisdag eller onsdag med volvo... då jag inte har med den dit i morgon..) vad de kan tänka sig ge för den... eller vi får väl typ betala för att de ska ta den...=P =/

Så i morn blir de till och köra farmors pärla...=)

Ikväll runt 18 kommer pappa och Yvonne hem från Rhodos... de har vart där en vecka REDAN! snacka om att tiden går fort...

Nej nu ska maten fixas... och jag hör att Tommas e klar med gräsmattan...=)... så sedan blir de lugnt ... inget mer fix ute idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en