söndag 1 september 2013

1 September

Är de höst nu...? Tycker de känns så ute i alla fall. Är kyligt, kalla vindar... bladen börjar ramla av träden... hmhm hoppas på fina höstdagar! 

Idag denna söndag så gjorde Tommas sin andra dag på domarkursen (innebandy)... var prov och så idag... 
Jag och barnen hämtade upp mamma strax före 10 sedan åkte vi på barn och prylloppis i Brastad Folkets Hus... hittade ett par grejer till barnen. Tim fick en fleecetröja, en fuskkrage, en fodrad pälsmössa, en tröja. Theo fick en fuskkrage, ett par kängor och en tröja. Mamma köpte en läragå bil.. som barnbarnen kan ha hemma hos dem ;) 

Åkte sedan hem till mamma för lite fika, kaffe och glass... 

Vid halv ett åkte vi hem då skulle Tim sova. Jag och Theo fixade lunchen.... 

Tommas kom hem vid 15.15... då var vi ute. Theo laddade för simskolan. 

Tommas och Theo åkte till simskolan, första gången efter sommarlovet. Theo var dock inte så aktiv idag.. så hoppas på bättre närvaro nästa vecka! ;/ Jag och Tim åkte till pappa, även Simon var där. Angelica med familj kom också dit efter en stund.. fika blev de även där ;) Jag fick tillbaka lite bebiskläder och babysitter som de lånat... 

Barnen somnade snabbt ikväll. Jag och Tommas köpte oss mat och tittade på Diggiloo del två =) Men måste säga att det är bäst LIVE!! 
Nu är tvätten fixad, disken gjord... sova för i morn börjar en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en