lördag 24 augusti 2013

Heldag med mamma

Jag hämtade mamma vid halv elva.. 
Först bar de av till Munkedals Folkets Park, där var de "Något för alla dagen". Lite loppis, lotterier, dansuppvisning (folkdans), femkap, kiosk med både fika och mat m.m. Alla barn fick glass... 
Vi var där ca två timmar innan vi åkte vidare till Örekilsparken (intill minigolfen) i Munkedal och där fick barnen leka på lekplatsen en stund. Där var en "hel släkt" - de hade släktträff där... så vi kände oss lite ivägen... men men parken är ju till för alla... Nöjda barn blev de och vi åkte hemåt... men körde nu till Lysekil. 

Besökte moster och där fick vi kaffe, var vägen om mormor och sa hej till henne innan vi hamnade nere i stan. Där gick vi runt och tittade lite, barnen fick leka i parken... vi handlade och påvägen hem köpte vi med oss Kina mat - MUMS! 

Vi åkte hem till mamma och åt där tillsammans med Linus... 
(Anders är iväg med brandmannalaget. Tommas är på bröllop - han ska sköta filmningen i kyrkan och musiken under festen)
Jag och barnen var hos mamma ett par timmar, tittade på barntv, åt godis, drack kaffe - MYS! 

Barnen somnade gott då vi kom hem vid halv åtta. Så nu blir de soffan för min del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en