söndag 17 mars 2013

Söndag

Vilken början på det är året.. =( För ca två veckor sedan gick en av farmors bröder bort... i går gick ännu en av hennes bröder ut tiden... för ca två månader sedan så dog en av hennes systrar =(
Så av elva syskon är de nu bara två kvar... farmor och hennes syster E. I torsdags gick även en före detta granne till oss bort... han bodde i huset intill då vi flyttade hit och min familj kände honom väl... de sista åren har han bott på hemmet.
Så detta året har börjat i sorgens tecken... så många goa människor som lämnat oss - ni fattas oss!
Man märker att allt de som händer tar hårt på farmor - hon har blivit så trött... ser sliten ut ...

Idag på förmiddagen blev de ett besök hos pappa och Yvonne, Tommas stannade hemma och slipade och målade väggarna i vårt blivande rum..
Efter lunchen så körde jag Tommas föräldrar till bussen som går till Gbg... i morn åker de till Egypten. Hoppas de får en härlig resa!

Tommas åkte på årsmöte på Folkets Hus vid 14 tiden...

Vid 16 var de dags för Theo att åka på simskola... förra veckan blev de inställd då de var spricka i bassängbotten, veckan innan de var Theo sjuk... Idag hade de gått jätte bra... stolt man blir när han vågar och lyssnar på det som ska göras!
Medan Theo var iväg på de med Tommas så gick jag en promenad med Tim... två kryss för mig den här helgen =)

I morse hade de ju kommit snö... men nu under dagen har de varit varmare så nu är all snö borta =)

Nej, dags att sova.. ny vecka på G!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en