måndag 24 december 2012

Underbar julafton!

Barnens ögon har lyst av lycka...
Började dagen med paket i strumpan, sedan vidare för att öppna dagens paket i kalendern.
Barnen gav oss sovmorgon till 8 idag =)

Sedan göra oss klara för att åka till mamma och äta julfrukost tillsammans hela familjen. Så alla syskon samlade - mysigt!! Gott och kul att träffas, tomten kom på besök och flera fina klappar blev det =)
Barnen hjälpte tomten att dela ut... sedan skulle man ju öppna också - härligt att se deras lycka! Sedan ville dem ju ha samma saker.. men de hör ju till...
Såg även sista delen på julkalendern...

Åkte hem vid 12... då var det dags för oss att fixa med dagens bjudning.
Barnen somnade gott och vi kunde duka, och fixa med mat m.m.
Janson, lägga sill i skålar, skära skinka osv...
Tur de är kallt ute så man kan bära ner faten i källaren - i kylen blev de trångt!
Tommas föräldrar och syster kom vid 14, då var de lek och mys. Kalle Anka dags kl 15...

Tomten kom efter Kalle - fler paket att öppna och många fina!

Mamma, Anders och Linus kom hit vid 17, först tog vi glögg sedan var de dags för julbordet...
Massa mat och en hel del över...
Ris ala Malta med två mandlar i... Linus fick den ena och Merete den andra, så varsin paket till dem ;)

Barnen hade kunnat vart uppe länge idag ... var så mycket kul att leka med... men dem somnade gott vid halv åtta!

Då tog vi kaffe, godis...

Spelade julklappsspelet... jag fick tre paket =) Heja mig!! Det är kul om alla får en tycker jag!!

Tommas familj åkte hem vid 21, men mamma och dem var kvar så tittade vi på Svensson Svensson... MYS! Simon kikade förbi vid 21... han hade vart hos våran farmor men skulle åka med mamma och dem hem så han mellan landade här...

Nu ska jag sova... ny dag i morn och besök till pappa =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en