lördag 19 mars 2011

Våren är här =)

Fredag:
Igår jobbade jag sent... direkt efter jobbet bar de av till Sjökanten och afterwork med kollegor från jobbet + från Almen och Trötens förskola =) Var god mat och trevligt sällskap!
Möttes av notisen magsjuka på mitt jobb - mindre trevligt, hoppas att de snart är över!
Tommas var iväg på bandy avslutning i går kväll med sina grabbar så mamma var här hemma med Theo. Jag hämtade upp Tommas på vägen hem...lämnade av honom hemma och körde sedan hem mamma! Lite feber hade Theo i går kväll också..
Dagen:
Lite höjd temp i morse =S
Han är förkyld, hoppas de ger med sig under dagen. Han är pigg och glad, äter bra så vi får se i eftermiddag/ kväll hur det verkar.
Vi har städat hela huset, eller ja Tommas har nog städat mest. Jag har fått putsat fönster =)
Det behövdes verkligen - speciellt på vissa, som är mer utsatta! Blev toppen bra, har ett kvar som jag ska ta så fort solen inte ligger på.
Skönt och ha gjort allt sånt här innan bebisen kommer! Ska hänga en tvätt nu och sätta på en ny maskin...
Idag har vi värsta fina vår vädret - så är Theo sjuk. Då blir de inne sysslor. Känns ju trist, men men! Jag har vart och handlat en tur, lite för i morn då de ska bakas bullar =P
Och annat som behövs hemma!
Ska faktiskt åka en sväng till mamma om en stund - min mormor är där och hälsar på. Så hon vill träffa Theo och oss ;)
Ikväll blir det lugnt hemma... med TV mys!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att ni hjälps åt :)
    Kul ned Sjökanten, inte varit där på flera år.
    Mindre skoj med magsjuke lappen, hoppas ni klarar er och att lillen blir kvitt sin feber!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att Theo är dålig och speciellt när det är så fint väder. Hoppas han kryar på sig snart, det ska ju bli uppåt 15 plusgrader till veckan sägs det:-)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en