söndag 1 augusti 2010

1 augusti

Söndag, alltså är snart en till vecka förbi. Inte nog med det går vi idag in i en ny månad - augusti =O Är det ingen som förstår att jag inte hinner med...=/
Men men för att sumera gårdagen ;)

Kalaset blev lyckat - trevligt, både jag och Tommas hoppas att alla hade de bra!
Maten räckte - blev en hel del över, så lunchen är klar för idag!!!
Som det verkar tyckte alla om maten och drycken - BRA!
Välkomstdrink med liten aptitretare i from av en tunnbrödsrulle skivad i bitar - fylld med god lax röra =)

Hade en liten barnmeny: korv och bröd, majskrokar, saft.
Vuxenbordet: Två olika formar med kycklingfile i olika marinader, grönsallad, tomatsallad, potatissallad, köttkakor, marinerade kycklingben, leverpastej med stekta bacon och champinjoner, skinka, smör och bröd.
Efterrät: Tårta, chokladkaka, kaffe, likör och congac, askar med choklad, chips, saltapinnar, nötter, ostbågar.
Drycker under kalaset, vin (rött och vitt), öl, läsk, vatten.
Vi hade sånghäfte som vi sjöng flitigt ur, farmor spelade dragspel till - kul!=)

Blev inte jätte sent - så vi städade och fixade där i går innan vi åkte hem. Theo låg ju ändå och sov där i sin resesäng.

Så idag blir de lite besök hit vid 13 - lunch på resterna från igår =)

Tommas ska iväg och döma vid 13 tiden (Uddevalla). Sedan åker han direkt till sina föräldrar. Är väl där vid 18 tiden - hoppas vi!
Jag och Theo åker dit vid 16 tiden tror jag...ska grilla där ikväll med Tommas familj, mormor, morbror med familj. Så Theos resesäng får följa med dit ikväll.

Ha en fortsatt bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en