torsdag 22 januari 2009

Trött - men de e snart helg=)

Idag hade jag lite sovmorgon...började sent idag...=)..Gott var precis vad jag behövde... e trött...
Väl på jobbet var de fullt ös...=) Många små godingar..

Eftersom jag var sen idag hade jag lilla samlingen med de fyra yngsta.
Och idag hade vi planerat in och ha fingerfärg..=) =S

Hmhm började super bra... bordet var täckt, barnen satt på stolar endast iklädda blöja och förkläde. Sedan var de fram med frukten, den började vi med... =)
då dem ätit klart den tog jag fram papper till dem... och hällde på en klick blå färg och sedan var dem igång ... fick själv demonstrera lite då en var lite osäker - tur de finns förkläde även till fröknar...!
De fyllde första pappret med färg... sedan andra och de blev till och med ett tredje , men då började dem nöja sig med målandet eller "kladdandet". Så tog första sötisen som inte var så farligt kladdig... tvättade honom... kommer tillbaka...så har en "fått" färg i halva ansiktet såg ut som en smurf... fick ta honom... skrubba .... och ställa honom i duschen... gick ändå inte helt bort...=S... sedan var de den tredje...inte fullt så kladdig bara båda armarna... Och den siste var lagom...kladdig... men de gick inte och få bort riktigt all färg så man såg lite likblå ut... men föräldrarna skrattade mest åt det... barnen hade super kul...=)... fick de bada när de kom hem...=)
Då jag tvättat dem klart fick jag förstäkning... Lisa var klar med stora samlingen så hon kunde nu assistera mig vid påklädnignen...skulle gå ut...Sedan kom även Tove tillbaka från rasten...då tog de barnen så jag kunde plocka undan... skura några stolar... m.m....

Livet på förskolan e spännande...=) =P

Resten av dagen var lite lugnare...=)... inga större bravader - lite pyssel, mycket lek m.m.
Jobbade till halv sju - var barnfri kvart i sex... då pysslade jag lite på avdelningen. Fixade datorn, la in lite bilder från promenaden i går... m.m. Men klockan gick fort så halv sju kilade jag hem...=)

Nu väntar TV:en med lite pop corn... kanske lite te...!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en