onsdag 21 januari 2009

Tråk väder...

Ja vad ska man säga.. antingen får de bli lite snö så de lyser upp ute... och man får chans att känna av vintern..eller så skippar vi vintern och våren tittar fram och värmer oss ...=)

I går kväll tittade vi på Bygglov - och de blev riktigt fint de dem gjorde för familjen... tänk och få ta hit dem...hade vart nice!

Idag började jag jobba tidigt ... var så trött... hade legat vaken från och till sedan 3 =S Ingen hit om jag får säga min mening!
Idag har vi haft en "utanför gården dag", barnen fick besök av färgkaninen på samlingen som hade med sig en låda "formlåda" den är målad med olika former utan på (cirkel,kvadrat och triangel) i den var de fyra olika cirklar... Kaninen hade oxå med sig ett brev...=) Barnen skulle ta med sig kameran på promenaden... och ta kort på blå saker och även cirklar. Vi gjorde en test i rummet först - de fick ta fram var sin "rund" sak och ta kort på!
Promenaden gick fint... dem såg massor med cirklar (lock, skyltar, stubbar, stenar m.m. och blåa saker i mängder)! LYCKAT!

Väl hemma på gården hann vi med lite lek på framsidan... innan vi gick in för god varm mat... sedan var de inte om och göra förrän jag skulle gå hem...

Handlade mat på vägen hem ska snart göra middag... köttgryta! =P
Sedan blir de slappa... innan jag ska iväg på träning med killarna ikväll (halv sex börjar den men ska ett ärende inna så jag åker väl innan fem). Men e ju inte borta så länge - e hemma till kvart över sju igen...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en