fredag 2 januari 2009

Återigen fredag!

Känns inte som det är annat än fredag... men ack var skönt... ta helg!

Idag var jag sen... började egentligen när jag kände för det... kanske vid 11 eller så... men jag vaknade tidigt och gick upp...gjorde mig klar och plockade lite... då jag var klar hade jag ingen lust att göra så mycket mer ... så då åkte jag till jobbet och var på jobbet vid kvart i tio... Idag var vi tre som jobbade...och vi hade två barn ... två barn på hela huset (alltså 2 av 72). Så de vart lugnt... vi åt frukt då jag kom dit... sedan tog jag med dem ut i de härliga vädret...! Jag röjde i förrådet...och dem lekte! De andra två pedagogerna röjde i ett förråd inne...!
I alla fall... dagen flöt på sakta men säkert... ett barn gick hem vid kvart över ett... sedan var vi två vuxna och ett barn som åt mellanmål... Efter tre var de jag och barnet var... men hon gick hem vid halv fyra så de var lugnt... Vi läste (hon somnade) fick sluta med de... då gick vi o rita...sedan pärla... mer han vi inte förrän pappa kom...!
Som sagt jag åkte hem vid kvart i fyra...

Väl på väg hem ... så åkte jag in på Konsum i Brastad och handlade lite inför kvällen ... vi ska äta toast... mammam Anders och Linus kommer hit... Anders går av jouren fem och efter det så ska han hit o greja lite uppe...sätta upp lite lister med mera... =)
sedan blir de Tv... och mys i soffan...

Förrästen medan jag jobbade idag så var Anders här och Roger med slamsugar bilen... äntligen fick de loss proppen i röret ... så nu funkar toan uppe... Roger sa att de måste suttit länge så troligen e de inte vi som orsakat det... för de var gammalt de som kom upp... =S... men men strunt i det... nu är de bra ...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en